Historia

Comerç Ciutadà és la denominació de marca adoptada pel Grup d'Associacions de Comerciants de Centres Urbans de Catalunya per expressar i comunicar una manera d'entendre el comerç més propera als ciutadans, així com fomentar una pràctica professional que la identifica per la seva proximitat i la qualitat en l'acció comercial.

La seva tasca es basa en la vocació de ciutat dels comerciants que l’integren, així com en la voluntat de servei als seus conciutadans/es i clients/es, considerant-los com a persones per sobre de consumidors i oferint així un tracte més proper, dirigit a la persona abans que al comprador del producte, una característica, aquesta, que dota de distinció i qualitat l'atenció que rep el ciutadà.

Comerç Ciutadà (CC) sorgeix com a resultat del renovat atractiu dels centres-ciutat, fruit de les accions de dinamització comercial endegades a les ciutats mitjanes de Catalunya els darrers anys i que ha atorgat a aquests un nou atractiu i els ha convertit en un pol d'atracció estratègic, dotant de personalitat les ciutats, generant activitat econòmica i social i contribuint a vertebrar el país.

Des de CC es treballa per què aquest esforç dinamitzador dels darrers anys per part de les associacions de comerciants i les administracions públiques es mantingui i vagi acompanyat d'un increment dels serveis i recursos, així com d'un replantejament del sistema de finançament de les inversions que cal fer per consolidar i transformar aquests centres urbans i comercials.

L'ús intensiu que d'aquests espais en fan els ciutadans, així com de la multiplicitat d'activitats socioculturals que complementen l'activitat comercial i de lleure, crea la necessitat d'un manteniment constant per tal d'oferir sempre el millor servei.

Els esforços de millora arreu creen una sana competència que fa imprescindible una inversió constant en promoció a tots nivells i que distingeixen qualsevol nucli comercial de la resta.

Conscients d'estar en un món canviant, amb gustos i costums en constant evolució, els gestors de nuclis comercials cerquen sempre l'exel•lència, analitzen i estudien experiències d'altres indrets i implanten millores que permeten garantir una gestió integral dels centres comercials urbans d'aquestes ciutats que se sabrà adaptar als canvis sense perdre la seva essència, la vocació de servei.

Aquesta feina constant i incondicional fa possible als usuaris gaudir del comerç amb bons serveis i treure'n el màxim profit de la seva privilegiada ubicació als comerciants, mentre que les ciutats poden projectar-se mitjançant els seus centres comercials urbans i esdevenir particulars i úniques