La direcció general de Comerç crea el grup de treball per elaborar el projecte de Llei de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana

La direcció general de Comerç crea el grup de treball per elaborar el projecte de Llei de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana

La direcció general de Comerç ha creat un grup de treball format per juristes i experts en aquest àmbit, amb l’objectiu de complir amb el termini de divuit mesos que estableix la Llei, i aprovar un projecte de Llei que possibiliti la seva implantació.

En el grup de treball, també hi participaran altres agents del sector comercial, representants de les administracions públiques i entitats locals, i també del món universitari.

D’acord amb la normativa actual, el projecte de llei, com a mínim, ha d’incloure:

a) Els requisits que han de complir les àrees de promoció econòmica urbana perquè es puguin constituir, que són els següents:

1.La definició de la delimitació territorial de l’àrea de promoció.
2.El suport necessari dels titulars o els propietaris dels locals comercials dedicats a activitats econòmiques de la zona delimitada com a àrea de promoció econòmica urbana, que en garanteixi la qualitat democràtica del procés d’implantació amb la previsió de la majoria corresponent.
3.L’elaboració d’un pla estratègic en què constin, entre altres aspectes, les activitats promocionals.
4.L’establiment d’una gestió professionalitzada.
5.El pressupost necessari per a portar a terme el pla estratègic definit.
6.La forma jurídica i els estatuts més adequats a la missió de l’àrea de promoció.
7.L’instrument de col·laboració amb l’ajuntament on es troba emplaçada l’àrea.


b) El procediment per a la constitució i l’extinció de l’àrea de promoció econòmica urbana, la durada, les funcions, el contingut del pla estratègic corresponent, i també l’organització i el funcionament.